Inicio Comunidad Valenciana Cultura participa en les jornades Jaleo'18 d'animació a la lectura

Cultura participa en les jornades Jaleo'18 d'animació a la lectura

0

La Conselleria de Cultura de la Generalitat col·labora en l’organització de les jornades Jaleo’18 d’animació a la lectura, l’escriptura i l’observació.

En col·laboració amb la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, la Universitat de València, el Cefire de Torrent i el Col·legi Oficial de Bibliotecaris i Documentalistes de València, Jaleo’18 és un fòrum de reflexió sobre la lectura i la infància en l’actualitat, que compta amb la presència de ponents experts en la matèria i en literatura infantil que combinen la teoria amb les experiències pràctiques.

En aquesta edició destaca la participació de tres convidats estrangers: Jutta Bauer (famosa il·lustradora alemanya, guardonada amb el Premi Hans Christian Andersen 2010), Suzanne Lebeau (dramaturga canadenca que ha desenvolupat un model de teatre infantil aplicat en tot el món) i Yolanda Reyes (escriptora colombiana experta en primeres literatures).

Les jornades tenen un enfocament eminentment educatiu, per això abasten un ampli espectre de públic, que comprén bibliotecaris, mestres, professorat, filòlegs, traductors, escriptors, il·lustradors, estudiants de Magisteri, estudiants de Belles Arts i Disseny, estudiants de Biblioteconomia, pares i mares, narradors orals, animadors i dinamitzadors culturals, editors, llibrers i persones relacionades amb el món de la cultura. Es pot fer la inscripció en www.jaleovalencia.es.

Leer más:  Ivace+i apoya un proyecto para transformar la celulosa del papel higiénico en biocombustible renovable

El programa de les jornades es divideix en seccions temàtiques que aborden els temes següents: La biblioteca escolar i l’ensenyament cooperatiu: biblioteca, llibres i creativitat com a eix vertebrador de la cooperació entre alumnes d’Infantil i Primària; La biblioteca com a centre de dinamització social i ciutadà; Poesia i llenguatge en primeres edats; L’art i la il·lustració infantil com a element d’animació a la lectura; El lector crític. Diferència entre moral i ètica en la literatura infantil; Els drets del lector i el lector amb drets. Pràctiques de lectura en entorns desfavorits; El teatre infantil. Cap a on i com; La poesia i la música. Com acostar la literatura a través de la música; Els valors de gènere a partir de la poesia, i La recuperació del folklore local.

La formació és un dels eixos d’actuació que recull «Llegim, llegim, llegim», el Pla valencià per al foment del llibre i la lectura de la Generalitat.


- Te recomendamos -