Inicio Comunidad Valenciana Valencia EL AYUNTAMIENTO BLINDA EL SERVICIO DE TELEASISTENCIA A PERSONAS MAYORES CON LA...

EL AYUNTAMIENTO BLINDA EL SERVICIO DE TELEASISTENCIA A PERSONAS MAYORES CON LA APROBACIÓN DE UNA ORDENANZA QUE AMPLIA SUS PRESTACIONES

0

Servicios Sociales atiende gratuitamente a 6.000 personas a través del Servicio de Teleasistencia Domiciliaria cada día.

La regidora de Servicis Socials de l’Ajuntament de València, Isabel Lozano, ha anunciat que la Junta de Govern Local aprovarà demà, per primera vegada, una ordenança que blindarà el servici gratuït de teleassistència municipal per a persones majors; un dels servicis socials més importants que presta el consistori tant pel que fa al nombre d’usuaris que se’n beneficien, com per l’import econòmic que té per a l’Ajuntament. La nova ordenança destaca per ampliar el servici a poblacions que abans no tenien accés, cobrint ara també les persones amb diversitat funcional, que abans estaven excloses de poder accedir-hi.“Amb l’aprovació de l’ordenança la regidoria de Servicis Socials fa visible este servici entre la ciutadania de València i les condicions en què es presta, donant a conèixer les responsabilitats i compromisos que s’adquireixen al prestar-lo amb uns determinats nivells de qualitat. L’objectiu és augmentar encara més el grau de satisfacció de la ciutadania amb el servici i mostrar transparència en la seua gestió”, ha explicat la regidora Isabel Lozano.

Un dels “punts forts” de l’ordenança és que ara podran ser destinatàries del servici de teleassistència, a més de les persones majors de 65 anys, les persones amb diversitat funcional amb 18 o més anys, empadronats al municipi de València, que tenint cobertes les seues necessitats bàsiques d’habitatge, alimentació, higiene personal i domicili, visquen soles o amb altres persones que presenten idèntiques característiques d’edat o diversitat funcional.

UN SERVICI ESSENCIAL PER AL BENESTAR EMOCIONAL I LA LLUITA CONTRA LA SOLEDAT DE LES PERSONES MAJORSLozano ha volgut destacar la “importància que té este servici en la millora de la qualitat de vida i l’autonomia de les persones majors de la nostra ciutat. I, especialment de les que es troben en situació de vulnerabilitat ja siga per edat, aïllament social o problemes de salut. Amb esta ferramenta potenciem la seua autonomia personal, la del seu entorn familiar i sociocomunitari i unes condicions adequades de convivència que faciliten la permanència en el seu domicili el major temps possible, mantenint el control de la seua pròpia vida”.

La teleassistència és una prestació tècnica d’atenció, suport personalitzat i intervenció social que funciona a través de la línia telefònica, amb un equip de comunicació i informàtic específic ubicat en un Centre d’Atenció i en el domicili de les persones beneficiàries, permetent estes, a través d’un penjoll o polsera, entrar en contacte verbal amb un professional immediatamanet. Així, es facilita l’assistència a les persones usuàries de forma ininterrompuda i permanent, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, donant resposta immediata i adequada a la crisi per situacions d’emergència, necessitat social, soledat o aïllament.

LA TECNOLOGIA COM A ELEMENT DE NOVETATLa nova ordenança amplia també les prestacions del servici i situa la teleassistència municipal de València a l’avantguarda de les que s’ofereixen a la resta d’Espanya. I és que, lluny ja del model anterior de telealarma, el model actual és una teleassistència avançada que compta amb dispositius tecnològics com detectors de caigudes, de fuites de gas, d’aigua, de fum, de foc, d’inactivitat o d’inundació; sensor de temperatures extremes, camí de llums i altres. L’Ajuntament instal·la a les cases de les persones usuàries sensors de patrons de conducta que detecten alteracions en els hàbits o rutines i incidències relatives a l’activitat de la persona usuària en el domicili (per exemple, caigudes). La detecció d’estes incidències pot alertar sobre una situació que requerisca atenció.

Pel que fa a la prestació del servici quan la persona usuària es troba fora de casa es compta amb dispositius que contemplen com a funcions principals la localització i alertes de zona a través de GPS. Finalment també es disposa de smartphones adaptats per a la recepció de missatges i esdeveniments, agenda personal o compartida amb la persona cuidadora, comunicació d’incidències, o enviament de pictogrames i missatges preestablerts.

MÉS DE 6.000 PERSONES ES BENEFICIEN JA DE LA TELEASSITÈNCIA MUNICIPALLa regidora Isabel Lozano ha destacat que “a dia de hui ja són 6.000 les persones que estan rebent de forma totalment gratuïta este servici i, a partir d’ara, podran ser-ne més gràcies a l’ampliació de la població que pot accedir a este servici municipal gràcies a l’ordenança que aprovem demà i que amplia i blinda la teleassistència a la nostra ciutat. Avancem cap a una ciutat més social, que cuida i garantix la màxima autonomia als seus majors”.

Dejar una respuesta

Please enter your comment!
Nombre