Inicio Comunidad Valenciana Marc Gené i Roberto Merhi, professors per un dia al Centre de...

Marc Gené i Roberto Merhi, professors per un dia al Centre de Tecnificació del Circuit

0

– Els joves pilots d’automobilisme han rebut els consells en línia de pilots, enginyers i periodistes de Fórmula 1 – El Centre de Tecnificació del Circuit continua treballant en la formació acadèmica i esportiva de set joves pilots Els expilots de Fórmula 1 Marc Gené i Roberto Merhi, l’enginyer de McLaren José Manuel López i el periodista Cristóbal Rosaleny han sigut durant les dues últimes setmanes professors d’excepció per als joves pilots del Centre Especialitzat de Tecnificació Esportiva del Motor del Circuit Ricardo Tormo. El provador de Ferrari va oferir un bon nombre de consells als pilots del Centre de Tecnificació. El primer consell que els va donar Gené va ser que no deixaren els seus estudis, i va assenyalar el gran avantatge que suposa per a ells la iniciativa del Centre de Tecnificació del Circuit Ricardo Tormo, que els permet perseguir el seu somni de ser pilots professionals i compaginar-lo amb els seus estudis. Tant el pilot català com el castellonenc Roberto Merhi van parlar de la seua llarga experiència com a professionals del món de les quatre rodes. Gené va incidir en el fet que «quan més s’aprén és en els moments difícils», i els va advertir que «no tots els anys en la seua carrera seran bons i que, precisament per això, la constància i la perseverança seran els punts forts que els faran mantindre-s’hi». Roberto Merhi va respondre també les preguntes de pilots amb experiència en els monoplaces com Nerea Martí o Carles Martínez, i d’aquells que enguany fan el seu primer pas en circuits grans com Quique Bordás i els pilots de kàrting Daniel Maciá, Dani Briz, Hugo Naturil i Clarissa Dervic. L’expilot de Manor en la Fórmula 1 i campió europeu d’F3, Roberto Merhi, va aconsellar «no tindre por» en les carreres d’aigua, «eixir sempre a la pista a gaudir» i «aprofitar la seua formació en matèria d’educació física perquè hi ha molts pilots molt bons en els circuits i les diferències a vegades les marquen xicotets detalls com la forma física que et pot permetre estar més fresc en els minuts decisius d’una carrera». A més, Marc Gené els va recomanar que tingueren «la ment molt oberta» a l’hora de triar el seu futur. El pilot de Ferrari va comentar que està bé marcar-se com a objectiu la Fórmula 1, però que hi ha altres opcions, altres campionats o categories que els poden fer igual de feliços. En aquest sentit, va sostindre que «quan alguna cosa no ix com tu vols, no desesperes, perquè el que tu creies que volies igual no tocava». Per a finalitzar la xarrada digital, els pilots del CETEM els van fer algunes preguntes relatives a la competició, als nervis previs a una classificació, com afrontar una carrera en aigua o, fins i tot, sobre l’alimentació durant un cap de setmana de gran premi. Gené, amb la seua àmplia experiència, els va donar consells útils per al seu desenvolupament com a pilots, com «aprendre a visualitzar per a estar mentalment on cal i gestionar millor la pressió». Finalment, va remarcar la importància de tindre un bon entorn dins del box que done confiança al pilot i que propicie la comunicació entre l’equip. L’enginyer Juan Manuel López, responsable tècnic de Lando Norris en McLaren, que ha treballat amb pilots com Esteban Gutiérrez o Kevin Magnussen en la Fórmula 1 o amb Bruno Senna i Karun Chandhok en la Fórmula E, va traslladar als alumnes el mode correcte de comunicar la informació als tècnics de l’equip i les altes exigències d’un equip de Fórmula 1. López va compartir amb els joves pilots les seues experiències i els va aconsellar de la millor manera de cara al seu futur esportiu. A més, els pilots van rebre també els consells del periodista valencià Cristóbal Rosaleny, comentarista de Fórmula 1 en Movistar TV i director del web SoyMotor.com. Les xarrades en línia continuaran la setmana que ve amb nous convidats per a completar la formació acadèmica i esportiva que s’ha vist afectada durant aquestes jornades a causa de la crisi sanitària que manté tancades les instal·lacions del Circuit Ricardo Tormo.

Dejar una respuesta

Please enter your comment!
Nombre