– Serà presentada per Carlos Losilla de la revista ‘Caiman’ – La sessió serà el dijous 26 a les 18 horesDins d’aquesta edició dels ‘Bà sics Filmoteca’, dedicada al ‘remake’, entre el dijous 26 i el diumenge 29 es podran veure les dues versions d»Imitation of Life’: la dirigida per John M. Stahl en 1934 (traduïda a Espanya com a ‘Imitación de la vida’) i el ‘remake’ de Douglas Sirk de 1959, que al nostre paÃs es va titular ‘Imitación a la vida’. El crÃtic Carlos Losilla presentarà el dijous 26 a les 18 hores la versió dirigida per John M. Stahl. Es tracta de la tercera pel·lÃcula de Stahl que Douglas Sirk va versionar en els 50, després de ‘Magnificent Obsession’ i ‘Interludio de amor’. Una cita per a analitzar dues aproximacions d’estils molt diferents d’un mateix argument. I, potser, també per a reflexionar sobre la posada en escena del cinema clà ssic -si és que hi ha tal cosa- i de les ruptures manieristes dels anys 50, de la mà d’un dels crÃtics espanyols que més ha reflexionat i millor sobre els fluxos de la història del cine. Carlos Losilla és assagista, professor de la Universitat Pompeu Fabra i de l’ESCAC, i membre del consell de redacció de ‘Caimán Cuadernos de Cine’ i de ‘La Furia Umana’. Entre els seus últims llibres destaca ‘La invención de la modernidad’ (Cátedra, 2012) i una monografia sobre Raoul Walsh publicada aquest mateix any. En ‘La invención de Hollywood’ Carlos Losilla exposava la seua heterodoxa visió del classicisme: «Hollywood també és un invent dels erudits. David Bordwell, en ‘El cine clásico de Hollywood’, legitima l’estil ‘classicista’ i fins i tot li atorga un perÃode dinà stic (1930-1960) sense preocupar-se a penes pels distints corrents subterranis que transiten aquest vast oceà . De la mateixa manera que els cinèfils han inventat el Hollywood de la nostà lgia, el món acadèmic ha furgat en el barret per a donar forma a un cinema clà ssic entés com a sistema tancat d’escriptura, la variant principal d’allò que Nöel Burch va anomenar ‘Mode de Representació Institucional’. Incapaç d’ajustar-se a aquests barems, el cine americà d’aquesta època és multiforme i variat, fins i tot posa en dubte que algun dia hi haguera en el seu si un cà non clà ssic. El mateix fet que molts continuem anomenant-lo ‘americà ‘ -i no ‘nord-americà ‘ o ‘estatunidenc’- delata la seua condició evanescent i volà til: un estat mental els components mÃtics del qual es desplacen amb massa fluïdesa per a atendre a qualsevol tipus de classificació rÃgida».