Inicio Comunidad Valenciana Economia realitza un estudi per a identificar els reptes i necessitats de...

Economia realitza un estudi per a identificar els reptes i necessitats de les empreses en el procés de reactivació econòmica

0

– El treball de camp, encarregat al Consell de Cambres, ha realitzat 488 enquestes entre els dies 7 i 18 de maig a empreses de tota la Comunitat – Climent ressalta que la majoria d’empreses coincideixen que el suport de la Generalitat és fonamental La Conselleria d’Economia, Sectors Productius, Comerç i Treball analitza les conclusions d’una enquesta encarregada al Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana per a conéixer la percepció i opinió de les empreses de la Comunitat Valenciana. El conseller ha destacat que»aquest estudi de diagnòstic era necessari per a identificar els reptes als quals s’enfronten les empreses en el procés de reactivació de l’activitat, i també les seues necessitats per a adaptar-se al nou context econòmic i empresarial». El treball de camp ha consistit en la realització de 488 enquestes a empreses de tota la Comunitat Valenciana, entre els dies 7 i 18 de maig, període que coincideix amb l’etapa de reactivació de les empreses no essencials. Climent també ha ressaltat que la majoria d’empreses coincideixen que el suport de la Generalitat és fonamental. En aquest sentit, el conseller ha explicat que des que es va decretar l’estat d’alarma, la Conselleria ha posat en marxa un conjunt d’ajudes i iniciatives que contribuïsquen a afrontar la situació de crisi en els sectors productius derivada de la pandèmia COVID-19. Entre elles, el conseller ha destacat els serveis dirigits a les empreses per a la cerca de proveïdors i mercats a través d’Ivace, la confecció d’agendes virtuals amb empreses importadores, mesures excepcionals per a protegir l’activitat en el sector cooperatiu, noves línies d’ajudes d’Ivace InnovaProD-CV COVID per a fer costat a les pimes industrials en el desenvolupament de projectes innovadors i la convocatòria Digitalitza Teletreball per al foment del teletreball en les pimes. A més,»per a les persones treballadores autònomes s’han aprovat ajudes econòmiques per als treballadors i les treballadores afectats per un ERTE i per a aquelles que han reduït la jornada laboral per conciliació familiar amb motiu de la crisi sanitària», ha recordat el conseller. Principals conclusions de l’enquesta Segons l’enquesta, pràcticament la meitat de les empreses no saben quan recuperaran el nivell d’activitat anterior a la crisi COVID-19. El 18 % de les empreses opinen que ho aconseguiran entre sis mesos i un any. Els aspectes que més preocupen les empreses de la Comunitat Valenciana estan relacionats amb la liquiditat de les seues empreses i la capacitat d’afrontar pagaments a curt termini, així com l’excessiu palanquejament. Respecte a l’impacte que aquesta crisi està tenint en l’activitat de les empreses, l’estudi conclou que pràcticament tots els àmbits de l’organització s’estan veient afectats. En aquest sentit, la major incidència s’està produint en la comercialització dels productes i serveis i en el pla financer, i també ha provocat l’ajornament d’inversions i projectes programats per a enguany. Les mesures que han adoptat les empreses amb caràcter immediat ha sigut reduir els costos per a adaptar-los al nivell d’activitat i la modificació dels plans de finançament. Així ho afirma aproximadament la meitat de les empreses que han participat en aquest estudi. L’obertura de nous mercats i la cerca de clients nacionals també han sigut algunes de les mesures posades en pràctica per la meitat de les empreses. Així, un de cada quatre empresaris ha començat a buscar nous clients en mercats exteriors. En el nou context empresarial, la digitalització de les empreses està contribuint a l’adaptació d’aquestes. Set de cada deu empreses consideren que modernitzar l’empresa el pot ajudar a ser més competitiu. En aquest sentit, i des del punt de vista de les vendes, les empreses mostren interés a potenciar el comerç electrònic, el màrqueting digital, la creació de catàlegs virtuals i l’organització de fires digitals. Des del punt de vista de la producció les empreses consideren important realitzar inversions en sistema de producció per control remot, la millora de maquinari i programari a mesura, o en sistemes d’anàlisis de la informació a temps real, entre altres aspectes. Al seu torn, invertir en equips per al foment del teletreball, la millora de la formació dels treballadors en digitalització, o la incorporació de treballadors i treballadores experts en TIC també són aspectes importants per a l’empresa. Un dels processos de reajustament més severs que han realitzat les empreses ha sigut en l’àrea dels recursos humans. Segons els resultats d’aquest estudi, els principals canvis que s’estan produint en les empreses afecten la comunicació amb els seus treballadors i treballadores i la formació. En concret, el 37 % dels empreses afirmen que han millorat la comunicació amb els seus treballadors i treballadores. D’altra banda, el 52 % de les empreses que han continuat operatives han implantat el teletreball de manera provisional o a més llarg termini. Finalment, el 35 % ha invertit en formació dels seus treballadors i treballadores o ho pensa fer pròximament.

Dejar una respuesta

Please enter your comment!
Nombre