Inicio Catalunya Girona Una setantena d'empreses participen en la posada en marxa del nou Pla...

Una setantena d'empreses participen en la posada en marxa del nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022

0


·    A la presentació del Pla, que ha tingut lloc avui a Girona, hi han assistit empreses de les comarques del Gironès, Selva, Alt Empordà, Baix Empordà i Pla de l’Estany.·    Una de les iniciatives que contempla el Pla és l’enfortiment de les relacions amb els patronats de turisme de les diputacions i Turisme de Barcelona.·    El Pla també inclou la creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori.·    Altres objectius que marca el Pla són incrementar els viatges turístics a Catalunya durant els mesos de març, abril, maig i octubre; i augmentar la despesa mitjana per turista i dia. El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Coneixement, David Font, acompanyat del delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Pere Vila, i del vicepresident primer executiu del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Dulsat, han presentat avui a Girona el Pla de màrqueting turístic de Catalunya 2018-2022. A l’acte hi han assistit uns setanta professionals d’empreses i entitats del sector turístic del Gironès, Selva, Alt Empordà, Baix Empordà i Pla de l’Estany, de la marca turística Costa Brava. Els assistents han pogut conèixer de la mà del director de l’ACT els principals reptes que planteja el Pla pel que fa a la promoció turística del nostre territori. L’objectiu principal és posicionar Catalunya com una de les millors destinacions turístiques del món i, al mateix temps, ajudar el sector a fer un màrqueting d’alta eficàcia. Aquest Pla de màrqueting marca els reptes de l’ACT pels propers quatre anys així com l’estratègia i accions per a la promoció turística de Catalunya a l’exterior. Es tracta d’un document concretat de forma conjunta amb agents turístics, patronats de turisme i sector privat, que permetrà que l’ACT segueixi sent no només pionera sinó que també excel·leixi en la tasca diària de promoció del nostre país a nivell turístic.

El nou Pla presenta una vintena d’iniciatives que s’han de posar en marxa, orientades a resultats. En destaquen:·    Nous productes anomenats 4D, que contribueixin a la Desconcentració, Desestacionalització, Diversificació i augment de la Despesa.·    Oferir més experiències fora de la temporada alta.·    Generar una comunicació integrada de màrqueting per no dispersar esforços.·    Desenvolupar una estratègia de màrqueting digital, treballant intensament amb el web i les xarxes socials.·    Aprofitar al màxim l’actiu que són els Centres de Promoció Turística de Catalunya.·    Implementació del nou sistema de marques.·    Redefinir els serveis que ofereix l’ACT al sector privat i enfortir les relacions amb els patronats de Turisme de les diputacions i de l’Ajuntament de Barcelona.·    Creació de la marca Grand Tour de Catalunya (GTC), un itinerari que recorrerà Catalunya per esdevenir una excel·lent oportunitat de descoberta del territori en 5-10 dies amb serveis d’alta qualitat i una atenció personalitzada.

Aquest nou Pla de màrqueting turístic de Catalunya marca com a objectius per al 2022 incrementar un 9% els viatges dels turistes durant els mesos de març, abril, maig i octubre; augmentar la despesa mitjana per turista i dia; i pel que fa a la desconcentració territorial, incrementar un 11% el nombre de viatgers que s’allotgen en establiments turístics fora de la costa. També es tracta d’augmentar el reconeixement de la marca Catalunya així com consolidar la nostra destinació turística com una de les tres primeres de la Mediterrània tot aplicant una estratègia de creixement responsable i sostenible.

Dejar una respuesta

Please enter your comment!
Nombre